Terima Kasih Anda Semua..

Kata-kata Anjell

ASSALAMUALAIKUM..

Blog ini adalah hasil nurkilan seorang budak science yang perasan nak jadi novelis...

Maaf bila tertypo.. Budak ini masih junior..

Significance of this simple blog to me : 'A PLACE TO EASE TENSION, DIFFERENT WORLD FROM THE ACTUAL ONE'

Monday, 20 February 2012

Eksperimen Cinta (BAB 26)

BAB 26

“Baskin Robbins wei.. jom pergi Baskin Robbins. Betul mengidam ni.” Tangan Suraya ditarik ke arah restoran aiskrim terkenal itu.

     Mid Valley Megamall yang menjadi pilihan mereka. Ramai betul manusia pada hari itu. Mungkin juga sebab hujung minggu ataupun baru gaji. Ke sebab ada jualan murah dan PC Fair?

     “Eee.. minah ni! Penat aku nak layan. Gaya hidup, kalah aku yang bujang ni,” sempat Suraya mengomel sebelum menggeleng kepala. Kaki mengikut Damia.

     “Waa.. sedapnya!” Berselera Damia melihat Caramel Chocholate Waffle Sundae yang dipesannya. Suraya pula memesan Banana split. Dia hanya mengikut kemahuan Damia yang beria-ia nak makan aiskrim itu.

     “Mengidam macam ni. Dah pregnant ke?” Suraya sengih mengusik. Damia buat tak dengar. Malas nak layan. Makan sundae ni lagi best. Disuap sesudu.

     “A’a.. sepuluh bulan.” Akhirnya Damia jawab juga pertanyaan Suraya. Sengaja nak loyar buruk. Biar Suraya berhenti mengusiknya.

     Suraya hanya ketawa.

     “Tengku Aaron pergi mana masa kau keluar?” tanya Suraya.

     “Entah. Dia tak cakap. Nak tanya pun malas,” selamba Damia jawab.

     “Entah-entah dia keluar dengan perempuan lain.” Suraya cuba bakar hati kawannya itu.

     Damia angkat bahu. Tanda tak kisah. Lantak dia la nak dating dengan perempuan lain ke.. apa ke.. ada aku kisah? Jangan susahkan hidupnya sudah. Nak jelous pulak jauh sekali.

     Suraya yang melihat pula yang naik geram. Ni dah muncul balik Damia versi lama. Damia yang takde perasaan. Apa nak jadi dengan member aku sorang ni? Suraya pandang tepi.

     “Wei.. aku nampak Aaron jalan dengan perempuan lain la!” Suraya terkejut.

     “Mana?” Cepat Damia berpaling ke arah yang dipandang Suraya. Tercari-cari dia mana Tengku Aaron. Takde pun? Hanya orang-orang yang langsung tak dikenalinya lalu di situ.

     Suraya ketawa.

     “Haa.. tahu pun nak jelous. Gelabah la tu.”

     Damia mencebik. Jelous? Serius! Secubit ajinomoto pun dia tak cemburu. Menggelabah jauh sekali. Cuma.. dia ingin mengumpulkan senarai wanita malang yang pernah mendampingi lelaki itu. Heh! Siapa ya? Mula-mula Salmy, lepas tu Lysda, Sara dan dua orang perempuan yang tak tahu siapa nama yang rebutkan Tengku Aaron kat Resoran Nasi Kandar Pelita. Kesian betul. Dan pemenang carta tempat pertama yang tersangatlah malang semestinya tak lain dan tak bukan, Damia Farisha. Dan dia yakin ramai lagi yang bertebaran di serata Kuala Lumpur ni. Perghh.. gila hebat punya playboya darat ni! Dahsyat.. dahsyat..

     “Ada hati nak test aku. Karang aku doa Izzat jalan dengan perempuan lain baru tahu. Barulah ada pembikinan filem The Kung Fu Suraya,” balas Damia.

     “Hei.. kejam punya kawan!”

     Damia hanya ketawa.

     Dan betul-betul tak percaya. Tertoleh ke kiri, Damia melihat Izzat berjalan dengan seorang perempuan. Mesra berpegang tangan sambil ketawa seriang kanak-kanak ribena umpama Mid Valley ni mereka yang punya.

     “Allah.. Izzat.” Damia betul-betul terkejut. Jangan cakap doa aku makbul pulak!

     “Kenapa? Nak prank aku ke?” Suraya ketawa melihat muka Damia yang macam terkejut itu. Bagus sungguh kalau nak berlakon.

     Damia pula tak tahu nak angguk, atau nak geleng. Atau nak dibiarkan sahaja? Sudahnya, Suraya turut berpaling ke kiri belakangnya. Terus mati senyumnya. Hanya mampu melihat.

          ---------

“Izzat!” memetir suara Suraya di tengah-tengah tingkat satu Mid Valley itu. Semestinya ramai yang berpaling. Ramai pula yang mengaku sebagai Izzat! Laju langkah Suraya mendekati Izzat. Damia turut laju menyaingi Suraya.

     “Su.. jangan nak cari gaduh kat sini. Malulah..” nasihat Damia. Tapi, waktu takat didih tengah mendidih, syaitan lebih hebat menggoda. Tak dipedulikan Damia. Apa yang ada dalam kepalanya sekarang, Izzat harus diajar!

     “Err.. Su..” Izzat serba salah.

     “Siapa ni, Iz?” wanita di sebelah Izzat bertanya.

     “Kawan,” jawab Izzat. Makin menggelegak Suraya. Selama ini lelaki itu hanya menganggapnya sebagai kawan? Dasar lelaki tak guna.

     “Siapa perempuan ni?” soal Suraya. Damia di sisi dah tak senang duduk. Malu bila ramai yang memerhatikan mereka. Adoi… pesal la asyik aku je yang tersepit di tengah-tengah time orang tengah gaduh?

     “Ni tunang I. Kami dah bertunang dekat setahun,” jawab Izzat.

     “Dekat setahun? Habis yang kau dok cakap I love you dekat aku selama ni tu apa? Sengaja nak hilangkan bosan sebab tunang kau takde? Dasar lelaki tak guna! Tak reti nak setia” Suraya tahan rasa. Ikutkan hati nak je ditumbuk-tumbuk wajah Izzat. Biar muka tak handsome tu jadi makin tak handsome.

     “Iz.. apa makna semua ni? You curang dengan I?” suara perempuan sebelah Izzat tu dah tinggi.

     “Ya, Cik saya tak tahu nama. Kalau cik nak tahu selama ni kami bercinta,” cerita Suraya.

     “Woi.. Su. Dahlah tu. Orang tengoklah!” bisik Damia. Dah tak tahu nak sorok mana dah mukanya.

     “Untuk pengetahuan you, I sangat sayangkan tunang I. Sayang.. ni salah faham je.” Izzat cuba menenangkan tunangnya yang bila-bila masa boleh naik angin.

     “Dasar jantan tak guna!” Suraya genggam penumbuk. Kali ini dia memilih untuk mengikut perasaan. Lantas dilepaskan satu das penumbuk tepat pada pipi kanan lelaki itu. Puas hati bila Izzat tersungkur ke lantai. Kalau hilang gigi lagi bagus! Tak peduli dah dengan orang yang melihat. Damia yang tengok pun terkejut habis.

     “Iz…” tunang Izzat mendapatkan Izzat yang mengerang kesakitan.

     “Hey.. apa yang you buat ni?” marah perempuan itu pada Suraya.

     “Tu salam tahniah atas pertunangan dia. Cik, tolong ajar tunang cik cara-cara nak setia. Tu kalau cik rasa taknak diduakan lepas kahwin la..” sempat Suraya berpesan.

     “Dah.. jom pergi!” ajak Suraya kepada Damia.

     Damia menyaingi Suraya yang laju itu. Apa yang dikatanya betul. Tamat sudah pembikinan filem The Kung Fu Suraya. Sekian..

     --------

Suraya yang berada di kerusi pemandu hanya memandang stereng keretanya. Damia diam. Dan kemudiannya, air mata Suraya yang sedari tadi ditahan akhirnya jatuh jua. Kini.. hubungan cintanya bersama Izzat lebur di tengah jalan. Damia yang memandang terus berdiam. Membiarkan sahabatnya itu menangis sehingga dia bertenang.

     Suraya melihat kekasihnya bersama perempuan lain dan dia bersedih. Tapi, aku dah berapa kali tengok Aaron dengan dengan perempuan lain, tapi aku tak rasa apa-apa. Normal ke aku ni? Normal.. sebab beza antara aku dan Suraya ialah cinta! Bagus juga takde cinta ni. Takdelah sakit hati tengok orang curang!

     “Sorry.. rasa macam salah aku pulak,” akhirnya Damia bersuara bila tangis Suraya mereda.

     “Apasal aku nangis ni? Aaa.. mesti tak cantik dah! Buat penat kilang air mata aku je nangis untuk mamat tak guna tu. Bodoh pulak rasanya. Haa.. tengok. Dah merah dah muka aku.” Suraya membebel sendiri. Ditilik-tilik wajahnya dengan cermin pandang belakang.

     Damia hanya memandang. Sihat ke tak kawan aku sorang ni? Lain yang ditanya, lain yang dijawab. Bimbang jugak Damia. Orang putus cinta ni jarang yang betul.

     “Aku normal la. Tak payah la nak tayang muka macam tu. Aku dengar kau cakap tadi. Kau tak payahla rasa bersalah. Betul bukan salah kau la. Aku patut berterima kasih. Sebab kalau ka tak doa macam tu, mesti sampai sekarang si cicak tak cukup zat tu dok tipu aku.”

     Damia tergelak. Dalam bersedih, sempat Suraya buat lawak. Mentang-mentang dah putus cinta,selamba badak Afrika je dia panggil Izzat cicak tak cukup zat. Yang sememangnya kena dengan kurus-keringnya itu.

     “Pedulilah mamat tu. Kau cantik Su. Kena dapat yang lebih handsome. Mesti!” Damia buat gaya thumbs up dengan kedua-dua belah tangannya. Suraya ketawa.

     “Ingat aku bodoh ke nak terus menangis sebab lelaki tak guna tu? Baik aku cari yang lebih handsome, kaya, anak tan sri ke.. datuk ke.. anak raja ke.. hidup aku pun mewah.”

     Damia ketawa. Teringat sesuatu. Betul-betul penuhi ciri-ciri Tengku Aaron.

“Tengku Aaron, nak?” soal Damia.

     “Gila..”

     Gelak pecah.

     “Jom balik,” ajak Suraya. Kereta diundurkan.

     Damia mengangguk. Dia tersenyum sendiri. Melihat Suraya yang dah ceria tu, Damia berasa lega. Kau hebat Suraya. Tak merana kerana cinta. Kalau orang lain yang bercinta setengah mati, mesti berbulan-bulan meratap. Tapi kau dalam masa tak sampai sejam. Aku harap apa yang aku nampak, tu lah perasaan kau yang sebenar-benarnya.

     Sakit ke putus cinta? Entah.. sebab dia tak pernah mengalaminya. Damia tertanya-tanya sendiri.

     --------

Pada malamnya pula, Damia menggosok baju untuk dipakai pergi kerja esok. Bimbang pula terlambat macam minggu lepas. Sempat fikirannya berkhayal. Macam-macam jadi hari ni. Jumpa Seri dan Tengku Andrean. Lepas tu dia menjadi saksi putus cinta Suraya dan Izzat. Dua situasi yang betul-betul kontra. Satu pasangan yang bahagia, satu lagi pasangan yang dah musnah kebahagiaannya. Esok dah nak mula kerja dah.

     Lepas menggosok, Damia pergi ke bilik Tengku Aaron. Pintu kayu jati itu diketuk. Tak lama kemudian, pintu dibuka dari dalam. Terjengul Tengku Aaron yang hanya berseluar pendek tak berbaju itu. Damia yang melihat dah rasa kebal. Sebab dah hari-hari dah dia melihat perkara sama. Dah hilang dah rasa malu seperti masa pertama kali dia melihat Tengku Aaron sebegitu.

     “Nah.. baju awak.” Damia menunjukkan baju-baju kemeja Tengku Aaron yang dah siap bergosok.

     Tengku Aaron melebarkan daun pintunya. Membenarkan Damia masuk. Damia merapati almari lelaki itu sebelum membukanya. Tengku Aaron pula hanya melihat gelagat Damia dari hujung katil.

     “Ni saya dah gosok lima baju kemeja awak. Sekali dengan seluar slack. Cukup untuk seminggu,” kata Damia sambil menyangkut pakaian lelaki itu. Sengaja dia menggosok untuk seminggu sebab dia malas dah nak gosok tiap-tiap pagi. Kalau terbangun lambat pun dah tak kelam-kabut fikirkan baju. Bajunya sendiri pun digosok untuk seminggu. Senang sikit kerjanya. Tengku Aaron hanya mendengar.

     “Tie aku mana? Aku nak yang matching dengan baju aku.”

     “Awak kan tahu selera awak macam mana. So, awak pilih la sendiri,” balas Damia malas. Dah muncul kembali Tengku Aaron yang suka menyusahkan hidupnya.

     “Masalahnya aku taknak.”

     Kali ini dia tak balas kata-kata Tengku Aaron. Hanya patuh dengan arahan lelaki itu. Tiada guna bertikam lidah kalau dah tahu akhirnya dia yang kalah. Satu-persatu tali leher itu diperhatikannya. Dipadankan pula dengan baju-baju kemeja lelaki itu. Makin banyak pula kerjanya. Kononnya gosok baju itu untuk seminggu sebab nak senangkan kerja. Dah menyusahkan kerjanya pulak sebab nak padankan tali leher dengan lima baju kemeja berlainan warna itu.

     Tengku Aaron yang melihat gelagat Damia pula rasa nak tergelak. Kelakar rasanya bila melihat Damia yang padankan satu persatu tali leher dengan baju.

     “Apa kau ni? Matching tie dengan baju pun tak reti ke?” Tengku Aaron dah tak boleh berdiam diri lagi. Penat rasanya melihat Damia yang asyik padan-buang padan-buang tu. Sampai besok takkan habis sebab tali leher dia tu nak dekat satu almari. Dia merapati Damia.

     Damia pula garu-garu kepala. Manalah dia reti. Dia bukannya lelaki. Kalau abang-abangnya dulu pun dia tak pernah nak ambil tahu. Lebih kurang nak padankan tudung dengan baju ke?

     “Kau tengokla warna baju ni. Kalau baju tak terang, cari tie yang colour terang. Baru cantik. Tak semestinya sama warna. Asal nampak sesuai dahlah. Tapi janganlah terlebih kontra. Orang lain aku tak tahulah macam mana, tapi kalau aku, aku tak suka. Faham tak?” Tengku Aaron membebel. Akhirnya dia sendiri yang tolong padankan tali leher dengan bajunya. Tak sampai seminit, selesai dia memilih.

     “Mana la saya tahu.”

     “Nak matchingkan tie pun tak reti, nak simpulkan tie lagilah tak reti, kan?” sempat Tengku Aaaron sindir. Damia yang terkena hanya mampu berdiam. Memang dia tak reti pun.

     “Apalah kau ni. Fail rumah tangga betul! Macam mana kau nak ikatkan tie untuk suami kau nanti? Malang betul siapa yang jadi suami kau,” bebel Tengku Aaron lagi.

     “Awaklah..” selamba Damia jawab sebelum tersengih. Gembira sebab dah berjaya kenakan lelaki itu.

     Tengku Aaron pula menepuk dahi. Lupa pulak yang dia memang dah jadi suami Damia. Macam mana boleh terlupa ni? Dia menggeleng sendiri. Kemudian, Tengku Aaron mencapai dua tali leher dalam almari. Disuakan satu kepada Damia. Berkerut dahi Damia. Tak mengerti. Tapi disambut juga.

     “Tusyen free cara-cara nak simpulkan tali leher.” Damia terkejut.

     “Tak payahla..” Damia mengelak.

     “Kalau tak, jangan harap kau boleh keluar dari bilik ni!” sempat diugutnya Damia. Damia mendengus kecil. Nak tak nak diikut juga. Damia mengalah.

     “Macam mana nak buat?” Damia menilik tali leher berwarna ungu gelap yang berada dalam tangannya itu.

     Tengku Aaron senyum puas. Menang!

     “Patutnya kau berterima kasih pada aku sebab sudi bagi kelas malam free.” Damia tak menjawab. Ingat dia suka sangat ke kalau bukan Tengku Aaron yang memaksa? Hanya menanti apa yang akan dikatakan lelaki itu.

     “Banyak cara nak ikat menda alah ni. Tapi aku tunjuk kau yang paling senang. Ni namanya Four-in-Hand tie knot. Sesuai untuk oramg tinggi macam aku ni. Mula-mula macam ni..”

     Tengku Aaron meletakkan tali leher di tangannya pada leher Damia. Diheret Damia agar rapat dengannya. Terkejut Damia dibuatnya. Nak cekik aku ke? Nasib baik tak melatah tadi.

     “Hii.. pendekla kau ni. Lenguh aku nak tunduk,” rungut Tengku Aaron sebelum merendahkan dirinya agar sama tinggi dengan Damia.

     Damia yang mendengar tak pula membalas kata. Hanya simpan semuanya dalam hati. Suka hati je nak cakap orang pendek. Dia tu yang terlebih calcium. Minum setin susu sehari agaknya masa baby dulu.

     Mata Damia memandang pada tangan Tengku Aaron yang lincah di lehernya. Tak sampai tiga puluh saat simpulan dah siap. Eh, dah habis?

     “Dah siap ke? Saya tak nampak la. Ajarlah slow-slow sikit.” Damia naik angin.

     “Eii.. kau ni. Penat aku tunjuk skill aku tadi. Lain kali pay attention,” bebel Tengku Aaron sebelum merungkaikan tali leher yang berada di leher Damia.

     “Tengok betul-betul..” Kali ni mata Damia khusyuk pada tangan Tengku Aaron.

     “Mula-mula buat macam ni. Yang kecik ni pendek, yang besar ni panjang..” ajar Tengku Aaron lagi. Hujung tali leher yang besar itu ditarik sedikit biar sesuai panjangnya.

     Damia mengangguk-angguk. Faham!

     “Lepas tu, buat macam ni..” kali ini Tengku Aaron meletakkan hujung yang lebih panjang atas yang lebih pendek sebelum diputar dua kali pada saiz yang lebih pendek itu.

     “Letak jari kau macam ni supaya senang nak masukkan hujung tie tu,” ajarya lagi. Damia angguk lagi. Asyik dia melihat tangan Tengku Aaron.

     Tengku Aaron kemudiannya memasukkan hujung tali leher yang besar itu ke dalam lubang yang dibuat dengan jarinya tadi.

     “Dah siap. Adjust sikit kasi cun.” Tali leher itu diketatkan pada leher Damia. Dibetul-betulkan agar terletak cantik. Damia mengangguk-angguk lagi.

     “Aku tengok kau dari tadi lagi dok angguk-angguk. Faham tak?” soal Tengku Aaron.

     “Faham.” Dengan penuh yakin Damia menjawab.

     “Kalau macam tu, start tutorial sekarang,” kata Tengku Aaaron lagi. Tali leher di tangan Damia diletak pada lehernya.

     “Sekarang?” tanya Damia pula.

     “Yup. Right now!”

     “Kat awak?”

     “Kau nak aku panggilkan orang rumah sebelah ke?”

     Damia teragak-agak. Baru perasan jarak dia dan Tengku Aaron agak rapat. Dia tak perasan tadi sebab begitu khusyuk dia memberi perhatian pada tunjuk ajar Tengku Aaron. Segannya.. dahlah lelaki itu tak berbaju! Lambat-lambat tangannya memegang tali leher di leher Tengku Aaron itu. Dipendekkan sebelah dan dipanjangkan sebelah.

     “Kau buat apa ni?” Tengku Aaron bersuara.

     Tangan Damia dipegangnya. Damia macam terkena renjatan elektrik rasanya. Terkejut dengan tindakan Tengku Aaron. Dia tahu kenapa Tengku Aaron memegang tangannya. Gelabah punya pasal, Damia main pusing je tadi. Terus hilang entah ke mana apa yang Tengku Aaron ajar tadi.

     “Ops.. salah! Saya ingat dah. Buat macam ni.” Damia buat-buat selamba. Cepat-cepat ditarik tangannya. Dada berdebar bukan main.

     Damia cepat-cepat simpulkan macam Tengku Aaron buat. Tapi jiwa dah tak tenteram. Rasa Tengku Aaron didepannya betul-betul mengganggu ketenteramannya. Kenapa dengannya ni? Kenapa rasa jarak antaranya dan Tengku Aaron makin dekat ni? Arghh.. tak boleh jadi ni!

     “Aduh.. sakit perut! Nak pergi tandas.” Damia memegang perutnya tiba-tiba.

     “Dah tak tahan dah. Nak pergi toilet. Nanti saya belajar sendiri. K, bye..” belum sempat Tengku Aaron buka mulut, Damia dah meninggalkannya.

     Laju Damia menyelinap masuk ke dalam biliknya. Dada yang berdebar sedikit mereda. Aci redah je dia cari jalan nak lepaskan diri tadi. Tak peduli dah apa yang difikirkan oleh Tengku Aaron. Janji dia lepas! Kenapa dengan aku ni? Damia hilang punca.

     Baru dia perasan. Tali leher Tengku Aaron masih terikat kemas di lehernya. Adoi.. nak cepat punya pasal, sampai-sampai tak perasan tali leher belum diserahkan pada Tengku Aaron. Pulangkan lain kali je la. Tapi bukan malam ni!

     -------

Entah pukul berapa baru Damia dapat lelapkan matanya. Semuanya gara-gara Tengku Aaron. Tak pasal-pasal kena insomnia semalam. Sebab tak tahu nak buat apa semalam, Damia berlatih cara-cara mengikat tali leher yang diajar Tengku Aaron. Sampai-sampai dah phD dah nak ikat tali leher.

     Bunyi kerusi ditarik di sebelah membuatkan Damia sedikit terkejut. Tengku Aaron turun bersarapan pagi itu. Pelik dia melihat penampilan lelaki itu. Nak cepat sangat ke sampai-sampai tak sempat nak ikat tali leher? Tapi kan sekarang masih awal?

     “Ni…” Tengku Aaron tunjukkan pada lehernya selepas Damia siap kemaskan meja. Damia tak faham.

     “Exam,” kata Tengku Aaron sepatah. Damia tak faham.

     “Exam?” soal Damia balik. Lepas dia lihat tali leher berbelang itu, rasanya dia faham.

     “Aku nak tengok kau dah pandai ke tak.”

     Damia hanya akur. Malas nak berdebat. Kalau Tengku Aaron nak, memang takkan boleh jadi taknak. Dia merapati Tengku Aaron yang berdiri itu. Tali leher itu dibetul-betulkan. Kali ini debaran sekencang semalam dah tiada. Tenang je dia menyimpulkan tali leher itu. Kenapa semalam berdebar bukan main? Ni mesti kerja setan semalam yang menghasut! Tak sampai seminit, Damia dah siap. Dikemas-kemas tali leher yang bergantung pada leher lelaki itu.

     “Hmm.. not bad!” puji Tengku Aaron. Berpuas hati dengan kerja Damia.

     Well.. tengok jemari runcing ni la! Damia berlagak dalam hati. Tak sia-sia dia belajar semalam. Hoorey.. dia dah tahu macam mana nak ikat tali leher! Ilmu baru. Terima kasih pada sifunya.

     Sedang Damia tengah seronok dalam diam, dia tak sedar bila tiba-tiba Tengku Aaron menundukkan wajahnya. Terasa hangat dahinya dicium lelaki itu. Terpaku Damia sekejap. Tak percaya! Dipandang wajah lelaki itu yang tersenyum. Damia sendiri tak tahu nak tafsirkan senyuman itu. Ikhlas atau sinis.

     “Hadiah.” Tengku Aaron senyum lagi sebelum melangkah pergi.

     Damia pula terkedu tak hilang-hilang. Disentuh dahinya. Biar betul! Sihat ke tak suaminya itu? Tapi.. yang lebih penting ialah debaran seperti semalam kembali muncul. Argh… kena insomnia pulak dia malam ni! Konfem!

16 comments:

  1. hahaha... lawak la damia leh kna insomnia plak....

    ReplyDelete
  2. aww baru kena cium ckit dah jadi mcm tu... hahaha klakar la damia ni, nsib la aaron tak buat peragai tak matang dia, ye lah mana nk tahu, kot2 bila dia tahu yg adik dia nk dpt ank, dia pun dengki nk ank pula, xpsal2 damia pula kena ngandung, kan aaron xleh tgk adik dia lebih dari dari... best giler criter ni, suka sangat2 dkt damia

    ReplyDelete
  3. agk2 damia dh jtuh cinta kt aaron x?
    dh pandai 'berperasaan' damia?

    ReplyDelete
  4. hmmm .. like this so much!
    So Damia feels smthing whenever close to Aaron hahaaa ..
    yeah hope there will b a time Aaron meet Andrean n Seri - seeing Seri pregnant! biar Aaron jeles ...
    wanna to seed Damia n Aaron together going out! .... :)

    ~ جزمين ~

    ReplyDelete
  5. best nya..damia sangat kelakar..bila nak publish citer ni..tak sabar nak tunggu versi cetal

    ReplyDelete
  6. best cepatlah sambung

    ReplyDelete
  7. XSABA NK BCE NEXT N3........

    ReplyDelete
  8. amboiiii.. okies.. da maju setapak da t.aaron nih.. hehe.. ni bila nak masuk part bunga2 cintan nih..

    ReplyDelete
  9. ske ngn wtak damia kt cite ni
    ble dia org ni nk brcinta ni........
    cptla smbg x sbar ni

    ReplyDelete
  10. nk wat suraya tu bercinta ngan adam erk
    sbb tu ptus cinta kan.......kan......
    adam lak xde psangan lagikan
    sessuai kot .........he....he....

    ReplyDelete
  11. best3x..bru jumpe blog awak..keep it up dear=)

    ReplyDelete
  12. best...dh lame cr blog u...tp br jmpa... cite ni akn dibukukan or abis kt bog?

    ReplyDelete
  13. Ahaaa,, lawaknya lah yang teramat.. bestnya waktu exam and tusyen ikat tali leher tu..sweetnyaaa!!

    ReplyDelete
  14. Agaknya Mia hampir nk jatuh cinta kot dgn
    suami sendiri... cepat sambung ye dh tak sabar
    nk baca next n3. Cite ni akan ke versi cetak ke?
    Kalau nk jual online pun ok juga boleh cepat
    dpt baca cite ni rasa dh tak sabar dh nk tau
    ending nya.

    ReplyDelete
  15. best2,,,sweet lak..
    cpt2...xsbr nk taw seterusnya...
    smoga diaorg berbahagia...=)

    ReplyDelete
  16. can't wait loo huhu.. yabedu.. adess :D

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
Habis baca jangan lupa komen..
Terima kasih n sudilah jenguk lagi.. : )