Pages

Terima Kasih Anda Semua..

Kata-kata Anjell

ASSALAMUALAIKUM..

Blog ini adalah hasil nurkilan seorang budak science yang perasan nak jadi novelis...

Maaf bila tertypo.. Budak ini masih junior..

Significance of this simple blog to me : 'A PLACE TO EASE TENSION, DIFFERENT WORLD FROM THE ACTUAL ONE'

Sunday, 19 October 2014

Hero Seorang Cinderella (BAB 4)

BAB 4

Sorry Datuk for keeping you waiting.” Farizzam minta maaf.

Tengku Ian yang tengok cuma tahan senyuman. Dah feeling jadi Ku Zam tu, kira okeylah tu. Berpuas hati dengan Farizzam.

It’s okay. Anyway, tak payah la berdatuk-datuk. Panggil uncle dah cukup. Ian pun sama. Panggil uncle je. Lagipun uncle kan kawan ayah Ku Zam dan Ian.” Datuk Azizan bersuara.

“Okey, lagi mesra bunyinya. Kan, Zam?” Tengku Ian menyampuk. Senyum lagi.

Pleasure.” Farizzam tak kisah. Dah Ku Zam yang ori pun dah bersetuju. Ku Zam cap ayam ni pun turut setuju je la.

Anyway uncle, we really-really appreciate this dinner. Thank you. And I am happy to see you,” ucap Farizzam. Ikhlas.

Most welcome. Apa sangatlah buat makan-makan macam ni. Sikit je ni kalau nak dibandingkan dengan kerjasama kita nanti,” jawab Datuk Azizan pula. Kemudian teringat sesuatu.

“Oh, rasanya uncle belum perkenalkan family uncle. Ni, isteri uncle. Aunty Mawar.” Datuk Azizan perkenalkan isterinya.

Farizzam cuma tunduk sedikit sebagai tanda hormat.

“Dan ni anak uncle..”

“Medina,” sambung Tengku Ian.

Empat kepala pandang Tengku Ian.

“Bukan Medina. I’m Puteri.” Masam muka Puteri bila perkenalkan dirinya. Macam mana nama budak tak sedar diri tu boleh muncul?

“Ya.. Medina anak uncle yang lain. Ini, Puteri. Macam mana Ian kenal Medina?”

Tengku Ian senyum dulu.

“Pernah dengar ayah cerita. Uncle selalu cerita pasal Medina kat ayah. Kau tak pernah dengar ke, Zam?” Tengku Ian pandang Farizzam.

“Oo.. ada.. ada.. Medina.” Buat-buat ada dah la!

“Betullah. Uncle pernah cerita kat Ku Is pasal Medina.” Datuk Azizan baru ingat sesuatu.

Puteri yang dengar terus masam mukanya. Rasa dengki meluap-luap pada Medina.

“Mana Medina, uncle?” soal Tengku Ian lagi. Berminat sangat dia nak tahu gerangan si Medina ni siapa. Sampai-sampai ayahnya pun selalu bercerita pasal pemilik nama itu.

   --------------

“Weh, Dee. Hot gila Ku Zam,” bisik Zuyyin. Mata tak lepas pandang Ku Zam yang berada beberapa meter dari tempat mereka berdiri.

Medina mencebik bibir. Dari tadi lagi rasanya kepala Zuyyin ni dok pandang-pandang Ku Zam tu. Sikit-sikit, pandang. Sikit-sikit, toleh. Boleh teleng kepala rasanya kalau cukup seratus kali Zuyyin buat macam tu.

“Nak aku tolak masuk kolam tak? Biar sejuk sikit,” balas Medina. Lepas tu selamba hirup air dalam gelas tingginya.

Bosan betul. Nasib baik ada Zuyyin nak temankan dia. Kalau tak, tak tahulah macam mana. Awal-awal lagi dia dah lari dari berkumpul dengan papanya. Lepas tu culik Zuyyin jadi dayang temankan dia.

“Aku nampak baik je muka Ku Zam tu. And guess what? Aku nampak mata dia macam mata kau la. Kau tak rasa macam tu ke?” Zuyyin pandang muka Medina.

“Apa aku pulak? Tak pasal-pasal.” Medina geleng kepala beberapa kali. Tak faham. Ada ke cakap mata mereka sama. Mentang-mentanglah warna mata mereka sama. Coklat cair. Habis, semua orang bermata coklat cair tu sama dengan dia la?

“Tengok lama-lama, macam ada iras-iras la pulak.” Kemudian Zuyyin gelak.

“Orang kata, muka ada iras-iras ni, ada jodoh. Entah-entah kau jodoh dia?” Seronok Zuyyin menilai.

Malas Medina nak layan. Gila betul. Kali pertama jumpa, dah dicop jodoh? Entah siapa-siapa pulak tu. Lawak tak lucu la tu!

“Betul apa? Biasanya kalau dalam TV ke, novel ke, mesti keluarga jodohkan sebab nak kukuhkan hubungan business. Haa.. entah-entah nanti kau kena kahwin dengan Ku Zam.” Zuyyin seronok gelak.

“Jangan nak buat gila, boleh tak? Aku humban betul-betul masuk kolam baru tahu!” marah Medina.

Lame! Sikit-sikit jodoh. Sikit-sikit kahwin. Dalam drama, dalam novel boleh la. Dia kalau kena paksa nanti? Jangan nak mimpi la. Macam takde kaki. Apa lagi? Larilah! Ingat dia nak ikut itu semua?

Dan dia tak rasa semua tu akan jadi. Sekarang ni pun dia tak segan-segan nak memberontak depan papa, ingat papa berani nak sebut pasal jodoh paksa depan dia? Kalau pun anak papa kena kahwin dengan Ku Zam, dia akan pastikan Puteri orangnya! Tu pun dah nampak macam tergedik-gedik. Menyampah!

“Tapi kan, lelaki sebelah Ku Zam tu, lagi super hot. Kan, Dee?”

Krikk.. krikk.. macam baru lepas tanya pokok.

“Senyum je dia. Dia tu siapa, Dee? Adik-beradik Ku Zam ke? Sumpah mengancam,” soal Zuyyin lagi. Macam Medina tahu semua.

“Manalah aku tahu.” Malas! Dan tak teringin pun nak tahu.

Medina memang tak tahu siapa. Tadi pun cuma Ku Zam yang diperkenalkan secara umum. Lelaki lagi sorang tu pulak cuma diam di belakang Ku Zam. Orang yang sama yang dia peluk tadi. Entah siapa nama dia.

“Dee.. aku rasa papa kau panggil kau la.”

Medina terus pandang tempat yang dipandang Zuyyin tu. Macam yang Zuyyin cakap, papanya panggil dia.

Medina bangun. Mengeluh sekejap. Nak apa lagi ni? Malasnya! Nak taknak, Medina tetap melangkah ke arah papanya.

   --------------

“Inilah Medina. Dee, ni Ku Zam. Ni, Ian.” Datuk Azizan memperkenalkan puterinya kepada  dua jejaka itu.

Medina cuma senyum tawar. Tak berapa nak ikhlas. Berbeza pula dengan Tengku Ian dan Farizzam. Senyum mereka ikhlas.

Atas bawah Tengku Ian pandang Medina. Tiga imej yang berbeza untuk tiga pertemuan. Kali pertama, Medina macam stuntwoman. Kali kedua, Medina nampak macam gadis remaja yang biasa-biasa. Dan kali ketiga, Medina nampak anggun. Pakaian blouse, skirt labuh dan selendang bunga-bunga kecil perempuan itu menyerlahkan keperempuanan Medina. Nampak lebih matang. Macam tak percaya orang yang sama terjun pagar dulu. Boleh tahan juga Medina ni kalau dah berdandan cantik macam ni.

“Dua-dua anak uncle dah besar-besar. Tak boleh nak agak umurnya. Siapa kakak, siapa adik?” korek Tengku Ian. Kenapa berbeza sangat cara pemakaian Medina dengan Puteri. Sorang tutup aurat, sorang lagi macam nak tunjuk semua.

“Mereka ni sama umur. Tapi Puteri lahir dulu. So, dia kakak.”

“Oh, kembar ke?” Tengku Ian pelik. Muka langsung tak sama dua orang tu. Fraternal twins ke? Tapi, tengok mata pun dah tahu mereka tak macam adik-beradik kandung.

“Adik-beradik tiri. Puteri ni anak tiri uncle. Anak aunty Mawar.”

Oo.. Tengku Ian tak tahu nak cakap apa dah. Boleh pulak terkorek sejarah keluarga ni pada pertemuan pertama mereka. Advance!

Tengku Ian pandang muka Medina. Selamba macam takde perasaan. Jadi.. Cinderella memang the real Cinderella? Hidup dengan mak tiri dan kakak tiri? Macam mana ya hidup Medina dengan mereka? Entah kenapa, Tengku Ian rasa nak tahu.

“Ian ni dah lama ke jadi anak angkat Ku Is? Selalu juga Ku Is sebut pasal anak angkat dia.” Giliran Datuk Azizan pulak yang korek rahsia.

“Dah lama dah. Dari saya kecil lagi. Ayah yang tolong saya dan ibu saya dulu.” Tengku Ian tak cerita banyak. Terlebih karang cerita karang, makan penendang Farizzam kat sebelah ni tak pasal-pasal.

“Sekarang ni kerja dengan Ku Is ke?”

“Tak. Saya pilot. Saya tak minat kerja-kerja pejabat ni.” Itu memang alasan betul kenapa Farizzam jadi pilot. Bukan ayahnya tak pernah tawarkan kerja di syarikatnya. Siap nak bagi uruskan cawangan Malaysia lagi kalau Farizzam taknak berpindah ke Los Angeles. Tapi Farizzam tetap menolak. Ayana pula menyokong.

“Eh, asyik bercakap dengan Ian je. Ku Zam ni diam je. Ku Zam memang pendiam ke?” soal Datuk Azizan tiba-tiba. Tampang anak muda itu dipandang. Sejuk matanya. Sangat sopan rupanya anak tunggal Tengku Ismadi ni.

Farizzam cuma senyum.

“Ku Zam memang macam ni, uncle. Biasanya dia awkward pada perjumpaan pertama. Sebab tu dia bawak saya sekali.” Tengku Ian menjawab bagi pihak Farizzam.

Ku Zam tak pendiam. Yang pendiamnya Farizzam. Tapi bila dia dah mesra, semua orang pasti selesa dan sukakan dia. Sebab Farizzam memang baik.

     ------------------

“Hai, awak!” Ada suara asing menegur Medina yang tengah duduk di atas satu kerusi.

Belum sempat Medina pastikan itu siapa, nampak kerusi di tepinya dah dihuni orang. Medina pandang si tukang duduk tu. Tengku Ian.

Medina buat tak layan. Lain yang ditunggu, lain yang muncul. Mana Zuyyin ni?

“Sombong rupanya anak Datuk Azizan yang ni. Tak macam kakak dia,” selamba Tengku Ian berkata.

Kali ni mata Medina tajam mengalahkan pedang samurai jeling Tengku Ian. Mamat ni salah orang nak ajak berbual ni!

Then go talk to her. Sebab saya bukan Puteri,” jawab Medina. Dan memang bukan cita-cita nak jadi macam Puteri. Paling benci kalau orang bandingkan dia dengan nenek sihir tu!

“Tapi saya nak cakap dengan awak..”

Huh! Ayat romeo mintak nak kaki! Salah orang ni. Salah orang!

“..Sebab, kita ada hutang,” sambung Tengku Ian lagi.

Medina pandang Tengku Ian lagi. Pandangan yang bawa maksud, hutang apa?

“Tadi free-free je awak peluk saya. Awak dah cabul keterunaan saya,” ungkit Tengku Ian.

Merah muka Medina seketika bila Tengku Ian ungkit balik semua tu. Cabul keterunaan dia? Ayat tak boleh blah! Nasib baik takde orang lain dekat dengan mereka. Kalau tak, confirm salah faham.

“Oo.. nak kena bayar la ni? Berapa juta saya kena bayar sebab dah mencabul keterunaan abang angkat Ku Zam ni?” sinis Medina pula.

“Takdelah macam tu. At least. Say thanks to me.”

“Untuk apa?”

“Sebab saya dah jadi hero seorang Cinderella tadi?”

Pantang betul dengar perkataan Cinderella! Mencerun mata pandang Tengku Ian. Eleh.. setakat aku tersalah peluk tu pun kira kau jadi hero ke?

Don’t call me that!” Beku suara Medina.

Kurang asam betul mamat kat sebelah ni. Kali pertama jumpa dah berani buat darah Medina naik. Nampak air kolam yang tenang depan mata. Nak ulangkaji subjek Fizik tajuk wave tak? Ada jugak aku humban manusia ni masuk kolam.

Garangnya muka perempuan ni!

“Awak kalau senyum, mesti cantik.” Tiba-tiba Tengku Ian berkata sebegitu. Itu firasatnya walaupun dia tak pernah nampak Medina senyum ikhlas.

“Saya tak senyum pada orang yang saya tak kenal. Pertama kali jumpa pulak tu,” balas Medina. Macam tak percaya juga dia layan lelaki tu bercakap.

Tengku Ian senyum cantik.

“Nampaknya saya terkecuali. Ini bukan kali pertama kita jumpa.”

Medina pandang Tengku Ian dengan hujung mata. Ya.. ni bukan kali pertama mereka jumpa. Masa dia peluk lelaki tu sekali, lepas tu masa jumpa papa sekali, dan sekarang ni. Dah jadi tiga kali. Macam tu ke maksud Tengku Ian?

You don’t remember me, young lady. Do you?” soal Tengku Ian.

Medina diam. Tapi otak tengah berfikir. Bila Tengku Ian cakap macam tu, tertanya-tanya jugalah. Tengku Ian macam pernah jumpa dia sebelum ni. Mereka pernah jumpa ke? Nak tanya, malas. Tak penting pun.

“Kita baru je jumpa pagi tadi…”

Pagi tadi?

“Kat luar pagar rumah ni la. Kat situ kut.” Tengku Ian tunjukkan ke arah tembok batu yang menjadi pagar rumah ni.

“Tiba-tiba awak lompat pagar. Dan dengan tak bersalahnya awak marah saya kat situ.”

Medina terus pandang Tengku Ian. Rasanya dia ingat.

That Santa Claus?Damn! Mana pernah ada orang tengok jenayah tak senonoh dia sebelum ni. Lelaki pulak tu. Jatuh maruah dia. Ahh… peduli apa!

What?” Santa Claus dia panggil aku? Padahal Tengku Ian rasa jambangnya takdelah panjang sangat. Simili campur hiperbola terlebih budak ni bagi.

Betullah tu. Medina cuba membandingkan lelaki sebelah dia sekarang ni dengan lelaki pagi tadi. Memang serius lain gila! Tak sampai dua puluh empat jam, Tengku Ian dah berubah. Yang pagi tadi kena skrub, kena berus, keluarlah yang ni! Dah takde rambut panjang dia. Rambut dia malam ni style habis. Muka pun bersih mengancam. Walaupun sekali pandang, dia boleh ingat lagi rupa Tengku Ian pagi tadi.

So?” soal Medina macam takde perasaan.

“Takde apa-apa. Just nak cakap kita dah ditakdirkan jumpa sebelum ni. Dan tak sampai dua puluh empat jam kita jumpa lagi. Tak rasa kita ada jodoh ke?”

Berani mamat ni cakap pasal jodoh dengan aku? Gaya cakap macam mereka jumpa balik lepas sepuluh tahun berpisah. Malam ni memang semua orang cakap pasal jodoh ke? Tadi, Zuyyin dah beria-ia jadi penulis skrip tak bertauliah.

Haa.. Zuyyin! Mana budak tu? Dari tadi lagi tak datang-datang.

“Ian!”

Haish.. asal ingat Zuyyin, mesti orang lain yang datang! Aku tunggu Zuyyin la!

Medina mengeluh. Kali ni Ku Zam pula melangkah ke arah mereka. Kenapalah dua orang ni datang dekat dengan dia? Main jauh-jauh boleh tak?

“Kat sini rupanya kau menghilang. Puas aku cari,” tegur Farizzam. Lega bila dah jumpa Tengku Ian. Tengah dia dok berbual-bual dengan Puteri, boleh pulak Tengku Ian lesap. Dahlah Tengku Ian ni jenis yang suka lesap tak terjejak. Puteri pulak terlebih peramah tanya itu dan ini pasal Ku Zam. Nak taknak dilayankan juga.

“Aku tengok kau tengah berbual dengan Puteri. Seronok nampak dia nak berbual dengan Ku Zam. Sebab tu aku malas nak kacau,” kata Tengku Ian.

Medina pula cuma mendengar. Huh.. mesra ada makna tu. Malas la nak cerita. Tengok gaya meliuk lintuk macam lepas tertelan spring sebatang tu, rasanya memang dah boleh agak kenapa. Puteri dah mula misi nak mencuri hati Ku Zam. Misi memikat jutawan muda tu. Orang macam Ku Zam ni memang stok-stok idaman Malaya. Pakej.

Tapi, mintak-mintaklah Ku Zam ni tak jatuh hati kat minah tu. Pertama, biar padan muka minah tu. Seronok jugak tengok minah tu patah hati. Kedua, ada banyak sebab Puteri tak patut dipilih. Ku Zam berhak mendapat yang lebih baik.

“Dia taknak cakap dengan aku. Maklumlah.. aku ni cuma anak angkat ayah je. Bukan siapa-siapa,” sambung Tengku Ian lagi. Ayat dramatis tak berapa nak dramatis.

Permainan dunia yang pertama. Mata dah jadi saksi bagaimana perbezaan layanan orang pada orang berlainan status. Hakikatnya malam ni, semua orang nak kenal Ku Zam. Dia ni mana ada orang nak ambil kisah. Hanya kerana dia ‘anak angkat’.

Ya.. itu pun Medina nampak. Tengku Ian bukan sasaran Puteri. Tak ke itu dah jadi bukti nyata apa yang sebenarnya dikejar Puteri? Haha. Dunia… dunia… Tak sampai tiga jam pertemuan, dah boleh nampak semuanya. Perigi sekarang memang auto and super sensitive. Efficient dalam mencari dan mensasarkan timba.

“Baik aku bercakap dengan anak Datuk Azizan yang ni. Sekurang-kurangnya dia nak layan aku. Kan, Medina?” Tengku Ian kemudian senyum pada Medina.

Farizzam pandang Medina. Medina buat tak layan. Tengku Ian ni dah kenapa? Nak mengorat anak dara Datuk Azizan yang ni ke? Tapi, kenapa muka Medina nampak macam masam je. Bukan.. sejak kali pertama dia tengok Medina lagi dia rasa muka Medina tiada keceriaan. Kenapa?

“Err.. Medina, Ian ada buat sesuatu yang tak patut ke?” soal Farizzam lembut. Risau juga kalau-kalau si Ian ni tunjukkan perangai terlebih mesra alam dia tu. Sebab Tengku Ian memang peramah. Dah terbiasa dengan hidup di LA dulu. Tapi, di Malaysia ni lain. Ada adab-adab pergaulan yang perlu dijaga dan mungkin Tengku Ian pun tak berapa nak tahu.

Medina pandang Farizzam. Bila mata berlaga dengan mata lembut Farizzam, tak tahu kenapa hati Medina bagaikan turut lembut. Yang malas nak menjawab pun tak jadi.

“Takdelah. Kenapa Ku Zam cakap macam tu?” soal Medina balik.

“Sebab saya nampak muka Medina tak ceria. Tak senyum. Macam tak sukakan sesuatu. Medina ada masalah ke?”

Medina tersentak. Tak tahu kenapa. Ayat lembut, tapi power! Yang anehnya, dia tak rasa nak marah langsung. Ayat Farizzam kedengaran ikhlas. Macam betul-betul ambil berat. Kali pertama orang berani tegur air mukanya.

“Takde apa-apa. Saya memang macam ni. See.. I can smile if I want to.”

Kemudian Medina senyum.

“Senyum itu sedekah.” Farizzam turut senyum.

Tengku Ian kat tengah-tengah pandang dua manusia yang tengah bercakap tu. Ajaib! Dengan sekali cakap je, Medina dah boleh patuh. Dan si Farizzam ni pulak, sejak bila peramah macam ni? Gaya mereka bercakap macam dah kenal lama.

Haish.. ada apa-apa ke ni?

Atau kerana Farizzam adalah Ku Zam, layanan Medina terhadap Farizzam pun berbeza dengannya? Sama macam orang lain?

Ini pun permainan dunia ke?

50 comments:

  1. Yeahh..im the first one..best.. Jgn2 farizzam n medina adik beradik tak?hehe..

    ReplyDelete
  2. Thanks anjell ... Love each chapter ...

    ReplyDelete
  3. superbb... 👍 xsaba tggu next chapter

    ReplyDelete
  4. Wahah..bez2.. amboi medina dingin bile ngn ian..ngn zam ok plak..pelik2

    ReplyDelete
  5. Besttt ... nk lg ye anjell syg...

    ReplyDelete
  6. hhahaa.. mmg permainan dunia ,,

    ReplyDelete
  7. Hmmm....x sabar nk baca entry seterusnye.......

    ReplyDelete
  8. bestttt

    \nk tanya '7 Lelaki " xde sambungan ke..please smbg

    ReplyDelete
  9. Best2...keep it up miss writer..xsabar nk wait nx n3

    ReplyDelete
  10. Novel angell tak pernah mengecewakn..awesome best

    ReplyDelete
  11. Best 👍👍 ... Anjel, next n3 pleaseeee 😃😄😀

    ReplyDelete
  12. Ermm tetiba rasa tak sedap plak bila Ian ingat Medina pn seolah2 pandang pangkat.. Bila dgn Farizzam, Medina tetiba berubah boleh layan baik2.. Tanak la Ian salah faham kt Medina.. Huu..

    ReplyDelete
  13. mcm biasa best !! jangan2 kan farizam dgn medina adek beradik yg terpisah wktu kecik.. mate dieorg kan same. muke pun ade iras2 sikit.. ayah die pun sejuk tgk muke farizam.. maybelahh kan

    ReplyDelete
  14. Wait... ade apa-apa ke between Medina ngan Farizzam ni? Macam ade sesuatu jerr...

    ReplyDelete
  15. Siapa hero nya agak2 nya yer... Mcm dua2 best jadi hero :)

    ReplyDelete
  16. Alaaaa....tetiba jadi tak sabaq nak tunggu next entri - ika

    ReplyDelete
  17. Besr giler lah citer ni

    ReplyDelete
  18. Aik, Medina n Farizzam ni adik beradik terpisah ke???

    Btw,best!!! Sambung lah lagi....

    ReplyDelete
  19. Hahaha..comel je tengku lan..ntah ntah zam ngan medina adik beradik kot sbb muka sama..mgkn lepa berpisah sejak kecil?

    ReplyDelete
  20. Tengku ian ni mix ker?

    ReplyDelete
  21. Haha betul permainan dunia...orng hanya melihat yg full pakej!

    ReplyDelete
  22. Kesian hero cinderell a ni.. Cinderella x mo layan.. Hehe

    ReplyDelete
  23. Tq anjel..best.. keep it up cik writer

    ReplyDelete
  24. Twins kot..terpisah dri kecil..hehe

    ReplyDelete
  25. pliss...nak sambungan...asap...hehe
    seronok3...

    ReplyDelete
  26. Really looking forward yg medina ngn zam tu adik bradik .....
    Nk lg bleyhhhhhhh ???
    Xsabar2 nk tgk smbungn dia mcm mne ... :-)

    ReplyDelete
  27. Anjell, nk new entry... :)

    ReplyDelete
  28. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  29. Adik beradik ke medina dgn farizzam? Mak medina kan dah meninggal. Ayah dia la yg ckap. Tp, farizzam msih ada mak. N.. Ayah dia mana?

    Saspen yg teramat sangat.

    Haha

    ReplyDelete
  30. Twins ke zam n medina nie..??

    ReplyDelete
  31. Bestlah..smbglah lagi...plzzzz..!!!!!

    ReplyDelete
  32. hehehe..ayat tak tahan...cabul keterunaan...ian ian...

    ReplyDelete
  33. Anjellllll....nak lagiiii....
    laju2 la dear :)
    Hehe....bukan paksa ye...

    all the best sis!
    ~hayiwada~

    ReplyDelete
  34. Bile nak ade yg baru ny...tak sabar22...jgn lama2

    ReplyDelete
  35. Baru dpt baca jam ni. Tak mau Dee ngan Farrizam. Nak dee ngan ian.

    ReplyDelete
  36. Nice....nak medina ngan ian....cam sweet je...farrizam tu kalau abang je bole la....hehe...

    ReplyDelete
  37. bestnya!! nak lagi sis Anjell...nk taw ape jd... x sabarnya!! :)

    ReplyDelete
  38. Rasanya medina n farizzam ni adik beradik la... ian, cemburu ke.

    ReplyDelete
  39. Bile nak ade yg baru ny.... i can't wait anymore..

    ReplyDelete
  40. Best .x sbr nak tunggu next chapter

    ReplyDelete
  41. Bestbsngt tg ian hero medina heroin nk lagi

    ReplyDelete
  42. Best sgt2!! X tau la ni kali ke brape bcee..x sbr sgt nk tunggu next ntry..setiap jam msti bkk blog anjell nk tgk ade ntry br ke idok. Heeee

    ReplyDelete
  43. muka farizam aka ku zam sama kan. adik beradik ke dorang???

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
Habis baca jangan lupa komen..
Terima kasih n sudilah jenguk lagi.. : )