Pages

Terima Kasih Anda Semua..

Kata-kata Anjell

ASSALAMUALAIKUM..

Blog ini adalah hasil nurkilan seorang budak science yang perasan nak jadi novelis...

Maaf bila tertypo.. Budak ini masih junior..

Significance of this simple blog to me : 'A PLACE TO EASE TENSION, DIFFERENT WORLD FROM THE ACTUAL ONE'

Thursday 27 June 2013

Suamiku Paling Sweet (TEASER 1)

TEASER 1

Aku bangun bila jam dah tunjukkan pukul lima suku petang. Lama jugak aku tidur. Aku pandang sekeliling  bilik ni. Takde orang. Mana Izz dan Hafiy? Bila aku pandang meja tepi, aku nampak satu nota ditinggalkan. Dari Izz.

Abang dan Hafiy jumpa papa dan ibu kejap.

Papa dan ibu dah sampai rupanya. Kenapa dia tak kejutkan aku? Aku pun nak jumpa dorang. Aku bangkit dari katil. Nak solat Asar dulu. Lepas solat Asar, aku baring balik atas katil. Hmm.. bosannya. Mana dorang ni? Sampai hati tinggal aku sorang-sorang dalam bilik ni. Nak cari dorang pun, manalah aku tahu kat mana dorang sekarang ni. Nak keluar dengan Syuk pun, Syuk sekarang tengah lepak dengan staf-staf syarikat Izz yang pernah rapat dengannya dulu.

Aku? Aku malas nak join. Bukan sebab sombong ataupun berlagak sebab jadi isteri penolong pengarah syarikat Lawrence Lands & Properties ni. Tapi sebab aku segan. Serius aku segan dengan status aku. Bukan segan sebab bersuamikan Izz. Tapi segan bila orang tunduk hormat kat aku. Macam mula-mula sampai kat resort ni tadi. Semua panggil aku Puan Qisya. Semua macam segan nak cakap dengan aku. Tak sukanya aku!

Aku belek majalah Ujang yang aku beli masa berhenti kat Genting Sempah tadi. Beberapa helai belek, aku mula rasa bosan. Baca lawak antarabangsa pun dah rasa macam baca buku Geoteknik. Takde mood nak ketawa. Terus aku tutup majalah tu. Bangun dan terus pergi ke arah balkoni yang menghadap laut biru tu. Teringinnya nak jalan-jalan kat tepi pantai.

Aku dengar bunyi pintu tertutup. Terus aku berpaling. Izz dah balik. Tapi cuma dia sorang. Izz jalan ke arahku.

“Mana Hafiy?” soalku.

“Dengan ibu.” Oo.. dengan nenek dia rupanya.

“Kenapa tak kejutkan Sya tadi? Sya pun nak jumpa ibu dengan papa.”

“Abang nampak Sya lena sangat tadi. Tak sampai hati pulak nak kejutkan. Takpe.. malam ni boleh jumpa mereka. Sekarang ni pun mereka tengah berehat.” Itu pulak yang Izz jawab.

Aku pandang lagi laut biru. Dari kejauhan aku nampak ramai orang tengah jalan-jalan tepi pantai. Yang mandi pun ramai.

“Sya tak bosan ke duduk terperap je dalam bilik?” soal Izz. Macam tahu-tahu je kebosanan kritikal dalam jiwa aku ni.

“Bosan.”

“Kalau bosan, jom kita keluar.”

“Ke mana?” soalku balik. Izz senyum. Bibirnya didekatkan ke telingaku.

Dating,” bisiknya perlahan.

Aku tergelak. Kelakar. Nak ajak aku dating la ni?

“Abang seriuslah, sayang. Betul-betul nak dating ni.” Lagi sekali aku tergelak. Tak tahu kenapa aku rasa lucu dengan ayat Izz tu. Macam orang tengah gian nak dating je. Haha..

“Ajak dating macam tu je? Kut la bagi bunga ke apa, baru rasa seronok sikit. Tak romantik langsung,” bebelku. Nampak tak aku nak dia bagi aku bunga? Haha..

“Apa? Abang tak romantik?” Dia nampak tercabar. Aku tersengih bila sedar dah kutuk dia depan-depan. Marah ke?

“A’aa.. memang pun. Tak romantik langsung.” Selamba aku jawab.

“Tak langsung?” Dia renung aku dalam-dalam.

“Dah.. jom keluar dating.” Aku jawab sambil tersengih. Malas layan dah topik ni. Dah lain macam suaranya. Karang dia tekan suis Izz versi romantik, aku jugak yang tanggung kesannya.

“Tunggu, sayang. Abang belum habis cakap lagi.” Dia pegang tangan aku. Rasa dia betul-betul berada belakangku.

Hmm.. Nak abang jadi romantik ya?”

Tu dia! Izz dah bertukar! Sangat perlahan dan lembut suaranya betul-betul di telinga kanan aku. Tegak semua bulu roma. Telan liur. Perlahan-lahan aku pusing menghadap dia.

“Sya rindukan abang yang romantik ke?” soalnya lagi. Dia pandang aku dengan pandangan yang lembut. Dada terus berdegup kencang.

Arghh.. tak sukanya aku bila Izz macam ni! Buatkan aku teringat balik apa yang jadi beberapa minggu lepas kat taman rumah. Hari ni Izz nampak macam sama. Tolonglah jangan!

Err.. Sya.. Sya.. gurau je tadi.” Aku jadi takut seketika. Sampai tergagap-gagap aku. Kan aku dah cakap. Kalau Izz bertukar versi romantik, aku jugak yang dapat kesannya. Kesimpulannya, jangan cabar Izz!

“Apa kata kita cancel dating kita kat luar, kita dating dalam bilik ni je, nak? Lagipun kita cuma berdua dalam bilik ni.” Izz senyum nakal.

Ah, sudah! Nak mengarutlah tu!

“Jom.. jomlah, abang! Taknak duduk dalam bilik ni. Kita keluar, ya. Sya nak jalan-jalan tepi pantai dengan abang.” Aku peluk tangan kanannya. Nak pujuklah la konon-kononnya.

Izz senyum bila aku buat macam tu. Sya nak jalan-jalan tepi pantai dengan abang? Ah, bantailah! Aku buat tak tahu sambil tarik tangannya keluar. Bila tengok dia senyum, aku tahu sebenarnya dia sengaja nak kenakan aku tadi. Nak tengok aku menggelabah. Huh.. bencinya! Memang aku menggelabah habis.

   ----------

“Auw.. pasangan bahagia. Nak pergi mana?”

Terkejut aku bila kena tegur lepas Izz tutup pintu. Aku pandang manusia tu. Hakimi. Tersengih dia pandang aku dan Izz. Aku apa lagi? Terus aku rungkaikan pelukan pada tangan Izz. Kemudian buat muka tak tahu sambil pandang pintu bilik. Taknak tengok Hakimi! Buat sakit hati je tengok dia tayang gigi yang tersusun cantik tu. Masa ni la nak terserempak dengan Hakimi.

“Jalan-jalan tepi pantai. Dari mana?” Izz tanya balik Hakimi. Nampak Hakimi macam nak balik bilik.

“Aku baru je lepas makan-makan dengan staf. Saja nak tengok dorang yang tengah buat preparation untuk malam nanti. Nak naik solat Asar kejap. Belum solat lagi.” Hakimi menjawab.

“Oh, ya! Maya cari kau.”

Haish.. berbulu telinga aku dengar nama tu! Boleh tak dalam sehari dia tak kacau Izz aku. Izz aku okay? Hakimi ni pulak, pasal apa la sebut nama dia depan aku?

“Dia nak apa?” soal Izz balik. Macam pasang niat nak jumpa Maya.

Hakimi menjongket bahunya. “Manalah aku tahu. Tapi aku rasa macam tak penting je. Tak payahlah jumpa dia.” Selamba je Hakimi menghasut abang dia.

“Takpelah.. aku masuk dulu.” Hakimi minta diri.

Tinggallah aku berdua dengan Izz. Tak tahu kenapa rasa tiba-tiba tawar hati nak keluar jalan-jalan. Rasa macam Izz nak pergi jumpa Maya.

“Jomlah,” ajak Izz. Dia tarik tangan aku.

“Abang taknak jumpa Kak Maya ke?” Aku berkata separuh ikhlas. Hai.. sejak bila pulak aku berubah ala-ala Bawang Merah tak berapa nak merah ni? Baik je.

“Buat apa?” tanya Izz balik.

“Kimikan cakap dia cari abang.”

“Kimi jugak cakap yang dia rasa macam tak penting, kan? Dah.. jom. Abang nak dating dengan Sya je hari ni. Bukannya nak jumpa Maya. Kita bukannya kat office. So abang tak rasa ada something penting dia nak cakap,” balas Izz.

Tanganku ditarik agar mengikutinya. Aku cuma mengikut.




## Pendek je..huhu.. khas untuk para pembaca yang asyik minta teaser sps. layanlah.. Anjell pun tak tahu okay ke tak yang ni. maklumlah...tengah sibuk dan baru sambung sikit je sps..

diri ini meminta maaf andai tak best.. gomennasai!! Arios.. terima kasih banyak-banyak.. :)

96 comments:

  1. memang sweet...thanks anjell...lepas jugak rindu pada SPS

    ReplyDelete
  2. best ngan sweet sngt...rase tk puas lh plak...namun ilang gak rindu kat izz ngan sya...

    ReplyDelete
  3. bestttttt... don't worry
    kembang pipi baca n3 ni... dah lama stop kan????
    & i rindu them..(izz&sha+hakimi also) :)

    p/s:
    - dear writer, please do the best for 'suamiku paling sweet'
    - more cerita ttg mereka berdua...bersama...i loikeee hihi... im their DHF ofcos:)
    - can't wait 4 d next teaser (hope ada lagi kot lps ni...hihih)
    - cepat2 menulis than submit than publish...hihi can't wait to hug the real SPS :)
    -cayok!!!cayok!!!! (i x taw nk eja this word actualy...but fighting!!!)

    ReplyDelete
  4. Lepas jugak rindu ku ini hehehe

    ReplyDelete
  5. best sangat...thanks anjel

    ReplyDelete
  6. Masih belum d ngap juga c sya ni kan... Lembabnya c izz.. (sigh)

    ReplyDelete
  7. bestlah... dpt jugak lepaskan rindu... x sabar nk baca SPS dlm versi cetak...

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Terima kasih Anjel.... walaupun sikit terubat juga rindu dekat Sya dan Izz.....
    masa ni lah Izz nak romantik dan berdating serta mengeratkan hubungan dengan Sya tersayang...
    x payah layan Maya kkkk.... betul kata Izz disini x ada hal penting untuk keje... yg lebih penting sekarang adalah Sya isteri tersayang pada Izz ..... terbaikkk

    ReplyDelete
  10. Bila nk dibukukan? X sabar nk memiliki novel suamiku plg sweet..huhu.peminat setia sha n izz.

    ReplyDelete
  11. Best...lepas rindu kt izz n sya...nk agi bley? :p

    ReplyDelete
  12. Suke nyerr . .thanx anjel. . .

    ReplyDelete
  13. Tersenyum je saya baca... ahhhhh so cute their relationship! "IZZ AKU OK!" << Ayat tuu hah! Thanks Anjell :DDD

    ReplyDelete
  14. TERHARU!!!! terubat rindu dengan izz, sya & hafiy. cepat la jd buku. Xsabar nk beli & baca. Chaiyok!!

    ReplyDelete
  15. hihihi... terkujat qisya bila izz nak romantik... so sweet la couple ni... & tqsm anjell for this sweet teaser ;) senyum jer baca ni....

    ReplyDelete
  16. OMG..rndu gle kat sps..finally kuar jugak teaser..best gle

    ReplyDelete
  17. baca sambil senyum2 je nie....lama dh tggu teaser..tq cik penulis

    ReplyDelete
  18. Pengubat rindu izz dn sya...thnk anjell...

    ReplyDelete
  19. so swet...
    biarpn lh pndek pn...
    asal blh ubati rindu

    ReplyDelete
  20. Yeayyyy teaser sps. Izz dan qisya yg sgt sweet. Best2 :D

    ReplyDelete
  21. yeeayyy lepas rindu kat depa nih. sukanya.......

    ReplyDelete
  22. thankx angel....novel undr publisher apa?

    ReplyDelete
  23. thankx angel....novel undr publisher apa?

    ReplyDelete
  24. haaaaaaaaaaaaaaaaaa..... even pendek tpi best..... sbb sweet dia tu da cover suma ahahhaha :D serious x sabar nk tggu buku dia :D thanks kak anjell :D

    ReplyDelete
  25. akhirnya dpt jga mengubat rindu pd qisya n izz...
    hrap2 ad lg laa kisah diorang lpaz nie...
    x sbar nk 2gu sps versi cetak...jgn lupe inform klau sps dah publish tau??? aja2 fighting kak...

    ReplyDelete
  26. Assalam akak klo boleh akk buat lgi.. sy ske bce SPS ni..

    ReplyDelete
  27. Tak sabar nak baca romantiknya Izz layan Qisya....hihihi

    Kalu dibukukan ofcoz wajib beli...cepat2 ya...tahap gelojoh ni...

    ReplyDelete
  28. Best..EC ape citer anjell?? Harap2 cepat le publish..

    ReplyDelete
  29. Alahai mak.... Mcm x puas. Rindu tak hilg lgi ni.. Haha.. Ayat nk minta teaser lgi sbrnarnya. :p

    ReplyDelete
  30. lepas jugalah rindu ni sikit.... klu ada lg best gak kan :)

    ReplyDelete
  31. Kak Anjell! Jangan lupa sambung teaser ni secepat mungkin tau! Haa, dah baca teaser ni terubat sikit rindu. Hehe. Keep it up. Best~

    ReplyDelete
  32. Kak writer nk lg bleh x.???? Bla publish nie????

    ReplyDelete
  33. Thank you Kak Anjell .. terubat sikit rindu dkt Qisya and Izz .. Hope lepas ni ada agy teaser n cpt2 lah SPS jd buku ..

    ReplyDelete
  34. bestnya...harap ade lagi teaser...
    rindu sgt pada SPS...
    HEHE

    ReplyDelete
  35. wahh!!! sweetnyer... x sbr nk tunggu SPS... kak Anjel cptlh bukukn SPS...
    buat kasi gempak....

    You are the best!!!

    ReplyDelete
  36. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  37. besttt...sy minat anjel ni, ayat dia sempoi je..:-)

    ReplyDelete
  38. upload lah teaser lagi. rindu kat diorang T^T

    ReplyDelete
  39. upload lah teaser lg...best tau rindu kat diorang,,,,

    ReplyDelete
  40. So sweet memang kene dengan tajuk dia

    ReplyDelete
  41. Assalamualaikum...
    sis, upload lah lgi teaser SPS... nnti novel SPS dterbitkn jgn lpa bgtahu, konfem beli punya... rindu Sya, Izz, Hafiy n Hakimi...

    ReplyDelete
  42. ok sangat... sambung la lagi. dah lama tunggu

    ReplyDelete
  43. Salam,

    lama dah ikut SPS ni, cuma tak sempat nak bg komen je. Lawak gelak sorang-sorang blh buat org yg tgh resah gelisah lupa seketika resah dia kan...

    ReplyDelete
  44. salam.tak sabar menanti sambungan seterusnya.sampai termimpi mimpi dan resah macam penyakit angau.. dibuatnya.bestt...

    ReplyDelete
  45. Dah lama anjel x update..tertunggu-tunggu 7 lelaki, Tundukan Playbou itu and terutamanya SPS...bila nak keluar novel SPS ni...x sabar nak nak tahu ending..

    ReplyDelete
  46. cik anjell bila nak terbit sps ni....tak sabar nak baca semua..

    ReplyDelete
  47. salam.. bila nak publish ni taksabar la

    ReplyDelete
  48. tak boleh bersabar...nak baca yg seterusnya...

    ReplyDelete
  49. bila agaknya nak sambung cite ni... dah lama tunggu la

    ReplyDelete
  50. Bila nk publish cerita ni??

    ReplyDelete
  51. bila nak publish cite nie ? dah x sabar nak tunggu .

    ReplyDelete
  52. salam kak anjell... pleaselh... sy merayu... buatlh lg teaser sps ni... rindu sgt ngan diorang... please please please please......

    ReplyDelete
  53. Best!!terubat rndu... Bila novel ni nk kuar??

    ReplyDelete
  54. Suka. Suka. Suka

    ReplyDelete
  55. If dah keluar mesti meletopzzz punya.. Caya laa ! Can't wait :(

    ReplyDelete
  56. sweetnya..Izz! suka suka suka..kalau lh ada lelaki mcm Izz... bila nak keluar ni?? can't wait anymore..confirm meletop punya nanti...

    ReplyDelete
  57. Dear writer , Alhamdulillah it's been a long time i've been waiting for the teaser . And I'm hoping that i can have this novel in my hand very soon . Do finish this novel as soon as possible , I can't wait for it . Hihihihi. Pleaseee I feel like crazy waiting for this novel huahuahuahua
    Good Luck then . LOVE YOU WRITER <3

    ReplyDelete
  58. I love the storyline and this is the most sweetest novel I've ever read <3

    ReplyDelete
  59. SPS ....novel yang sangat2 best ! pandai laa kak anjell karang novel ...keep it up ! nak tgok hasil seterusnya :)

    ReplyDelete
  60. Wow ! Best giler novel ni . Bile nyer nk keluar novel yg dikarang oleh kak anjell ,

    ReplyDelete
  61. novel ni ada jual tak? sya nak beli...

    ReplyDelete
  62. sya suka bca novel ni...klu blh sya nak beli...

    ReplyDelete
  63. novel ni ada jual tak? sya nak beli...

    ReplyDelete
  64. Sweetnye...x sbr nk tnggu nvl ni...

    ReplyDelete
  65. Huhu lama tunggu teaser 2, bc teaser 1 byk2 kali sbb rindu sps.
    -fiqa-

    ReplyDelete
  66. assalamulaikum. lama dah saya nak tanya macam mana dengan perkembangan sps dah diterima oleh penerbit ke. Ataupun dalam proses penerbitan. sekiranya belum boleh tolong sambung dengan teaser 2 dah rindu sangat dengan izz dan sya.

    ReplyDelete
  67. Tetap Menanti novel nie terbit. Feel like dying :(

    ReplyDelete
  68. Assalamualaikum Sweet Anjell, tak sabar nak tunggu Novel SPS awak.. awak ada terbit e-book tak?? really Can't wait.. hihihi...

    ReplyDelete
  69. Hopefully SPS kluar tahun ni.. Please kak anjell, nvel2 lain sume xkne ngan jiwe sye skarang nih.. cme krya kak anjell je yg I'm looking forward to it.. Huhu

    ies@-ro¢k

    ReplyDelete
  70. Kak Anjell nak teaser SPS lagi ^^ rindu sangat 2 dengan cik abang izz yang suwit macam gula melaka

    ReplyDelete
  71. x sabar nak tunggu novel ni kluar...

    ReplyDelete
  72. nice novel!! it make me smile...

    ReplyDelete
  73. Bila nk kuar novel ni?? Td siap p tanya kat kedai buku rupe2nya lom ado..ish3 malu...masuk la balik bab 29-35 tu...xsabar ni

    ReplyDelete
  74. Bila nak publish buku nie.....
    Im waiting :)

    ReplyDelete
  75. Tak sabar nak tunggu novel ni publish. Best, lawakkkkk ! Gelak ngekek2. Hihi

    ReplyDelete
  76. bila nvl sps ini dipublishkan
    i dh lama tunggu2
    boleh tlh bagitau

    ReplyDelete
  77. Bila nk keluar rindu kat izz dngn sya la....

    ReplyDelete
  78. novel ni da publish ke blom??sbb sy cube cari kt kdai2 buku xde pon jual,,,

    ReplyDelete
  79. harap cepat la keluar SPS ni...huhu

    ReplyDelete
  80. Dah banyak kali ulang baca, bila lagilah SPS ni keluar. tak sabar tunggu.

    ReplyDelete
  81. nurlela josely11 July 2014 at 18:14

    Best gilar cerita nih...bley mengubat rindu...Awesome :) i like (Y) (Y) (Y)

    ReplyDelete
  82. dah keluar buku ke belum??

    ReplyDelete
  83. sps da publish ke blum ? Really in love w the story. Lama gler kott tggu jd novel.

    ReplyDelete
  84. rindu sangat dengan SPS! macam nak baca novel dia sekali lagi! rindu sangat dengan Sya+Izz+Hafiy <3333

    ReplyDelete
  85. Assalamualaikum akk..takde bab 29 ke

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
Habis baca jangan lupa komen..
Terima kasih n sudilah jenguk lagi.. : )